maandag 3 februari 2014

Leer de buurvrouw haken

Twee weken geleden vroeg mijn buurvrouw of ik haar wilde leren haken. En natuurlijk wilde ik dat wel. Ze wilde graag een deken haken. Dus zijn we eerst begonnen met een proeflapje haken met stokjes. De volgende dag wil ze al aan haar project gaan beginnen. Lekker opschieten dus :-) Ja, dat doet ze.

Helaas kan ik met mijn hand niet uren achter elkaar haken, anders was mijn deken al klaar geweest maar Marjon ging dat allemaal goed af en nu na twee weken is ze met haar laatste bol wol bezig. Dan heeft ze een deken van 200 x 140 cm gehaakt! Met de Stylecraft Special DK, dat is echt hele mooie wol voor niet teveel geld en het ziet er supermooi uit.

Het einde van mijn deken is ook in zicht, dat vind ik heel fijn. Dan kan ik weer een ander groot project beginnen. Naast een groot project doe ik nog van alles tussendoor. 
 
Bijpassende muts bij de poncho (eigen ontwerp)
Ribbed Muts


Muts en Halswarmer 'Robin Hood'

















Patronen:
Ribbed muts 
Gebreide Col

Robin Hood



Mutsen, halswarmers enzovoort en ik wil graag beginnen aan 2 kussen hoezen voor 2 kussens. Hieronder een foto van het voorbeeld dat ik wil gaan maken. Het patroon van de african flower heb ik gevonden op Ravelry.


Voorbeeld: Kussenhoes
mijn deken 'Bollenveld'

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen